Taşınmaz alım satımlarında dolandırıcılık ve sahtecilik risklerini azaltmayı hedefleyen Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu uygulama tarihi ertelendi. Daha önce 1 Temmuz 2026 olarak belirlenen uygulama başlangıcı, 1 Ekim 2026 tarihine alındı.
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’te yapılan düzenleme kapsamında, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile gerçekleştirilmesi halinde, satış bedelinin taşınmazın mülkiyet devriyle eş zamanlı olarak el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yapılması zorunlu hale getirilecekti.
Ancak yönetmelikte Ticaret Bakanlığı’na tanınan üç aya kadar erteleme yetkisi kapsamında uygulama tarihi revize edildi.
Teknik çalışmalar sürüyor
Ticaret Bakanlığı, Güvenli Ödeme Sistemi’nin tüm yönleriyle eksiksiz şekilde hayata geçirilebilmesi amacıyla, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer ilgili kurumlarla teknik entegrasyon çalışmalarını sürdürdüğünü açıkladı.
Bakanlık, sistemin sağlıklı şekilde devreye alınabilmesi için gerekli teknik süreçlerin tamamlanmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini belirterek, bu nedenle uygulamanın başlangıç tarihinin üç ay ertelendiğini bildirdi.
Yeni tarih 1 Ekim 2026
Yapılan düzenlemeyle birlikte, taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu olarak kullanılacağı yeni tarih 1 Ekim 2026 oldu.
Sistemin devreye girmesiyle birlikte taşınmaz satış bedelinin güvenli bir ortamda aktarılması, alıcı ve satıcının dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerinden korunması ile kayıt dışılığın azaltılması hedefleniyor.


